Shkruan:
Sejdo Harka
Ballina e parë e librit të ri poetik, nga D.Agolli |
Dritero
Agolli, ky kollos i letrave shqipeose siç është quajtur
ndryshe,”bardi”
i
muzës
poetike shqiptare,
kohët e fundit është thirrur edhe me një epitet tjetër të
bukur,”i
përndjekuri i dashurisë”.
Me këtë emër tepër kuptimplotë e ka pagëzuar libri i tij i
kohëve të fundit me poezi erotike, me të njëjtin titull, botuar
nga njerëzit më të afërt të familjes, në shenjë respekti dhe
mirënjohjeje për të gjitha ato, që Driteroi ka bërë për
njerëzit e tij më të dashur dhe modernizimin e kulturës e
shoqërisë shqiptare. Dashuria dhe thjeshtësia, sinqeriteti dhe
bujaria, kultura e gjerë dhe dituria, e kanë ndjekur dhe
“përndjekur” tërë jetën poetin tonë të madh, Dritero
Agolli. Ato i gjen në shpirtin e tij të pastër dhe në penën e
tij të artë, në flokët e tij të bardhë dhe në zemrën e tij
të zjarrtë, në ëndrrat e tij të bukura dhe në gojën e tij si
mjalti, në mendimin e tij të kthjellët dhe në moralin e tij të
lartë, në këngën e tij devolliçe dhe në gotën e rakisë, në
brazdat e thella të ballit dhe këngët e dashurisë, në vrullin e
rinisë dhe hapat e matura të pleqërisë…
Driteroi,
si dhe Rumniu,
është dhe do të mbetet shpirti i dashurisë njerëzore. ”Ngricat”
shpirtërore,
që çuditërisht edhe sot kërkojnë të mpijnë shpirtin e njerëzve
të lirë, poeti ynë i madh kombëtar ka zgjedhur” t’i
shkrijë”
me një tufë të bukur poezish për dashurinë. Erotika e D.Agollit
ka të veçantën e vet, mban brenda afshin e zjarrit dhe të
ngricave të dashurisë, si asaj fizike dhe, kryesorja, shpirtërore.
Në thellësinë e tyre gjallojnë lumturia dhe gëzimi, dhimbja dhe
trishtimi, dilema dhe besimi, suksesi dhe dështimi, ëndërra dhe
flijimi, shpresa dhe besimi. Poezitë e Driteroit për dashurinë
janë shëmbëlltyra më e mirë e poezisë së sotme moderrne
shqipe. Si vazhdues i traditës më të mirë kombëtare dhe
botërore, ai krijoi një sistem të papërsëritshëm vjershërimi.
I frymëzuar nga muza popullore dhe
Naimi,
nga Petrarka
dhe Bernsi,
nga De Rada dhe Poradeci, ai krijoi një sistem vjershërimi të
ngjeshur me mesazhe, që kanë vlera universale dhe emocione të
ngrohta, të cilat përflakin shpirtin e lexuesëve të të gjitha
moshave dhe shtresave të shoqërisë. Dashurisë ai i këndon jo
vetëm si emocion, por edhe si fuqi tokësore, që ndihmon dhe
shndërron jetën vetjake dhe shoqërore. Dashuria konceptohet si
produkt i harmonisë midis bukurisë shpirtërore dhe asaj trupore.
Ajo është, njëkohësisht, dhimbje dhe kënaqësi, shqetësim dhe
lumturi, ”robëri” dhe liri.
D.Agolli,
siç shprehet dhe vet metaforikisht, në vjershën, ndoshta më të
bukur të vëllimit,”I
përndjekuri i dashurisë”,
ndiqet dhe ”përndiqet” këmbakëmbës nga dashuria. Kudo që
shkel, merr e dhuron dashuri dhe ” vret” e fshikullon urrejtjen
dhe xhelozinë, dhunën dhe tradhëtinë. Heroi lirik i kësaj
poezie, brenda të cilit gjallon edhe vetë poeti, e ndjen veten si
”i burgosur” i dashurisë, që vuan nën “prangat “ e saj.
Atë s’e lodh as “dritarja e mbyllur”, as “qelia” e
dashurisë, sepse në brendësinë e tyre fshihen lumturia dhe
trishtimi, gëzimi dhe shqetësimi. Dashuria konceptohet si një
“xhelat” i çuditshëm, që në vend që ta urresh, të bën ta
puthësh e ta duash përjetë. Ajo, ashtu siç lind edhe mund të
vdesë një ditë, por poeti dëshiron që ajo të jetë e
përjetshme. Prandaj shkruan: ”Xhelatin
e dua të vijë
shpesh
në ”qeli””,
sepse “Të
përndjekurit nga dashuria “i vjen mirë”.(fq.40).
Për
Dritero Agollin dashuria është një ndjenjë e trazuar, brenda së
cilës gjallojnë kënaqësia dhe shqetësimi, xhelozia dhe
mirkuptimi. Ajo i ngjan një lumi të rrëmbyeshëm, që duke
zbritur “rrëpirave” të dejeve, përflak zemrën dhe zbukuron
shpirtin e njeriut. Kur krimbi i xhelozisë mollën e dashurisë ka
përshkuar, zjarri magjiplotë i dashururisë “…drejt
njeri-tjetrit i ka ngarë”.
Dashuria është magji e dilemë, ”…më
e vështira teoremë”(fq.6).
Heroit lirik të D.Agollit dashuria nuk ia zëvendëson botën, por
as bota nuk ia zëvendëson dot dashurinë. Për të dashuria dhe
bota janë një dhe të pandarë, gjë që shprehet në vargjet: ”Pa
ty, kjo botë do të lëvizte/ siç lëviz pa ngrohje një vagon”.
Driteroi,
ashtu si dhe Naimi,të bukurën e identifikon me gruan. Konceptimi i
tij për këtë nocion të estetikës përputhet edhe me atë të
Platonit,
i cili theksonte se bukuria është shkëlqim i së vërtetës. Për
Agollin dashuria dhe e bukura janë në lidhje të përjetshme me
njera-tjetrën. Ndërsa gruan e quan simbol të dashurisë dhe të
ndjeshmërisë. Ndaj asaj i këndon: “E
bukura, tokësorja, e thjeshta grua”(fq.11).
Ajo, me sjelljen e saj, e bën burrin të vuajë shpirtërisht.
Magjia e saj bën që ”…gjaku
muret e aortës vrullshëm të godasë”(fq.11).
Për poetin, gruaja ka vlera të pazëvendësueshme për familjen dhe
shoqërinë. Prandaj, në shenjë dashurie dhe mirënjohjeje,
shkruan: ”Të
falënderoj që në sajen tënde marr frymë,/ të falënderoj që
lulja s’mu tha nga një brymë”.
Është kjo arsyeja që e nxitë heroin lirik “…t’i
bëjë prangat thërrime”,
kur “Mes
mjergullës dhe ëndrrave të
frikshme”,
e dallon zërin e gruas së tij, që e thërret për ndihmë. Gruaja
ka dalë nga “brinja
e burrit”.
Por, kur ajo doli në dritë, ”brinjët
një nga një ia krisi burrit”. Prandaj
për të shkruan: ”Sa
dukesh ti në derë ,pranvera më hyn në shpirt,/ ndërsa shpirti më
zhytet në pranverë”.
Për poetin dashuria është një magji, që shpesh nuk i bindet
arsyes: ”…kur e ndjek pas, ajo ikën,ndërsa kur i largohesh, ajo
të ndjek pas hap pas hapi. Këtë magji të brendshme poeti e
shpreh nëpërmjet vargjeve: ”Kur
ikja
larg, drejt teje vija;/ kur vija afër, ti ikje larg”.
Dashuria, herë largohet si erë e ftohtë dhe herë rikthehet si
afsh i nxehtë. Heroi lirik trembet nga largësia e acartë, ashtu
siç trembet nga afria, që i bëhet çark.
Një
tjetër poezi e bukur e këtij vëllimi është ajo me titullin
”Dashuria
dhe
jatagani”.
Në themel të brendisë së saj qëndron ndeshja ndërmjet urrejtjes
dhe dashurisë, paqes dhe luftës, lirisë dhe skllavërisë. Përmes
personifikimit metaforik, dashuria i lutet Zotit ta shpëtojë ”Nga
i ligu jatagan,/ ta shpinte larg kësaj bote këtë
rrufjan”(fq.50),
sepse ky lugat, në vend të dashurisë mbjell urrejtjen, ndërsa në
vend të paqes luftën.
Në
lirikat erotike të Driteroit ndërthuren bukur dukuritë natyrore me
ato njerëzore. Mallin e dashurisë ai e derdh në vargje të tillë
metaforikë, si ”Hëna
brirët lan në
lumë,/
ylli ujin spërkat”.
Ndërsa i dashuruari nga malli ”sillet
nëpër shelgje fillikat”.
D.Agolli, jo vetëm si poet, por edhe si qytetar, e ndjen dhimbjen,
që shkaktojnë divorcet e shumta, që po tronditin familjen e sotme
shqiptare. Shkak për këtë dukuri negative të kohës janë bërë
varfëria dhe pasiguria, grindjet dhe xhelozia, zbehja e dashurisë
dhe tradhëtia, lidhjet e përcipta dhe paqëndrushmëria. Në natën
e ndarjes, heroi lirik e quan veten”kalorës
i mundur”, që
rend në qiellin e turbullt, ku leckat e reve ”…e
lidhin hënën si plagë”.
Ndërsa Petrarka vuan dhimbjen e heshtjes së Laurës, Agolli ndjen
trishtimin e ndarjes. Për të gruaja është e bukur si Perëndia e
Greqisë së lashtë. Ai, siç beson te lëkundja dhe vdekja e
dashurisë, beson edhe te ringjallja e saj, gjë që e shpreh
nëpërmjet vargjeve metaforikë: ”…dhe
bari derdh gjithë gjelbërimin/ dhe zogjtë derdhin këngë e
ligjërim”.
Në
këtë libër autori fshikullon ashpër edhe dukuritë negative të
jetës bashkëshortore të ditëve të sotme, siç janë xhelozia e
tepëruar dhe tradhëtia bashkëshortore. Sytë janë bërë jo vetëm
simbol i dashurisë, por dhe i tradhëtisë. Tradhëtitë
bashkëshortore poeti i quan ”gënjeshtra
të bukura, që heshtin”,
të cilat i sheh në ”zjarrin
e syve të djallëzuar”.
Në poezinë “Baladë
malesh”,
poeti fshikullon zakonin e vjetër të fejesave dhe martesave pa
njohje të ndërsjelltë dhe me diferenca të mëdha moshe. Heroi
lirik i kësaj poezie proteston ndaj këtij zakoni të keq, që
dhunon dashurinë e lirë, si një e drejtë legjitime për çdo
njeri. Ai s’e duron dot jetën e njomur me lotë dhe “…të
lidhur këmbë e duar me
zinxhirë”(fq.89).
Në poezinë “Monologu
i cinikut”, D.Agolli
vë në lojë dhe demaskon ata, që me cinizmin dhe egoizmin e tyre,
dhunojnë e shkelin mbi ndjenjën më njerëzore, siç është
dashuria e vërtetë. Egoizmi dhe pabesia, cinizmi dhe
paqëndrueshmëria, e zhveshin dashurinë nga virtyti dhe magjia, nga
morali dhe vendosmëria për ta ushqyer atë cdo ditë. Driteroi, si
dhe Naimi, s’e ndan dashurinë nga virtyti dhe morali. Për poetin
tonë të sotëm: “Ka
njerëz, që e ruajnë dashurinë, gjersa bëhen pleq”,
siç ka edhe të tjerë, që fatkeqësisht ”…të
dashuruar
qëndrojnë vetëm një muaj”.
Konceptimi
I Driteroit për të bukurën, gruan dhe dashurinë, shpesh përputhet
edhe me atë të lirikut të madh simbolist francez, Sharl
Bodler,
i cili në poezinë ”Himni
i
dashurisë”, i drejtohet asaj me vargjet: ”O
bukuri…/ti mban në dritë të syrit zjarr dhe dëborë /… Ti
mbjell paqe dhe mjerim, si asnjë e dytë”.
Së
fundi, mund të themi, se Dritero Agolli është dhe do të mbetet jo
vetëm një prozator i papërsëritshëm , por dhe një poet lirik
brilant. Nëpërmjet poezive të tij, shumica e të cilave ka marrë
ngjyrat e një hiti të bukur poetik, ai përçon te lexuesit mesazhe
të ngrohta për jetën dhe dashurinë, për ëndërrat dhe lirinë,
të cilat e bëjnë njeriun me krahë e të lumtur.
Tiranë,
maj 2014
Jam vanessa nga Australia, ndihem shumë e bekuar në martesë pasi (DR Fady) më ktheu te burri im, i cili ishte ndarë prej meje për 11 muaj të mirë. Edhe pse e kam gojën kudo, nuk do të mjaftojë të falënderoj doktor Fadi për ndihmën e tij në jetën time. Burri im është ndarë prej meje prej 11 muajsh dhe unë kam dhimbje dhe agoni pa të. Kështu që kërkova kudo për ndihmë, por asgjë nuk funksionoi derisa e mora fjalën me Dr. Fady, me të cilin kontaktova në internet. I shpjegova situatën time dhe ai më premtoi se burri im do të kthehej tek unë brenda 7 ditëve për sa kohë që zemra ime ende rreh për Të. Unë besova në të dhe ai më përgatiti një magji dhe burri im më thirri siç tha doktor Fadi. Ai u lut dhe tha se kishte nevojë për mua dhe tani ne po jetojmë përsëri të lumtur për 3 muajt e fundit. Kushdo që lexon artikullin tim që ka nevojë për ndihmë duhet ta kontaktojë atë ... Email. drfady720@gmail.com.ose shtoni atë në whatsapp +2349039422406 për më shumë informacion
ReplyDeleteNëse kaloni diçka
nën probleme ai është gjithashtu i përsosur
(1) Dëshiron të kthehesh?
(2) A keni gjithmonë makthe?
(3) Dëshironi të merrni një promovim në zyrën tuaj?
(4) Dëshironi që gratë/burrat të vrapojnë pas jush?
(5) Dëshironi një fëmijë?
(6) Dëshiron të jesh i pasur?
(7) Dëshironi të lidheni me bashkëshortin tuaj?
pergjithmone i joti?
(8) A keni nevojë për ndihmë financiare?
(9) A jeni mashtruar dhe dëshironi?
i ktheni paratë e humbura?
(10) Kuroni kancerin, HIV/AIDS, herpesin dhe të gjitha llojet e sëmundjeve
(11) Ju dëshironi të ndaloni problemet martesore dhe divorcin
(12) Lindja e fëmijëve
(13) Thyerja e Garës së Gjeneratës
(14) Gjetja e një pune
(15) Mbrojtja shpirtërore
(16) Kujdesi bimor
(17) Divorci
(18) Magjia e martesës
(19) Magjia e shpërbërjes
(20) magjia e parave
(21) dashuri magjike
(22) të mbeteni shtatzënë
(23) Mbrojtja e kompanisë
(24) Magji për problemet familjare
(25) Problemet në proces gjyqësor
Nëse keni nevojë ose dëshironi informacion rreth magjive të dashurisë ose parave, mund ta zgjidhni atë problem sot në zoom Temple